Dobbernegers en drijfafrikanen benamingen die veel teweeg brengen maar wel afleiden van de inhoud. Op de Middellandse zee draait de Europese pendeldienst intussen volop.
De gemiddelde cruisemaatschappij is jaloers op zulke goedgevulde boten waar de passagiers zoveel betalen.
Maar Europa heeft weer overleg gehad en nu willen ze echt ingrijpen, de mensenhandelaren aanpakken, boten laten zinken, etc. Maar uiteraard is dat een ruwe schets en er moet eerst een gedetailleerde tekening zijn voordat er met de aanpak begonnen kan worden. Want Koenders wil eerst een mandaat hebben van de VN, dus toestemming van China en Rusland, dus gezien de huidige verhoudingen kan dat wel even duren.
Maar goed Koenders is doorgaans alleen snel met opdrachten gunnen aan zijn vrienden van bureau BKB, het vinden van camera’s en het negeren van Kamervragen over de Europese naheffing van 643 miljoen euro. De oplossing zal dus nog wel even op zich laten wachten en er zal nog heel wat gepraat en afgepolderd worden.
Als ze maar lang genoeg polderen is de Middellandse zee misschien wel dichtgepolderd dat scheelt alle dobbernegers en drijfafrikanen weer een duur cruiseticket en een barre verdrinkingsdood.